RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
6.00 – 7.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań. Rozmowy okolicznościowe i zaplanowane. Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa.
7.00 – 8.15 Zabawy Dydaktyczne. Czynności porządkowo-gospodarcze. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.
8.15 - 8.45 Śniadanie.
8.45– 10.00 Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
10.00 – 11.15 Zajęcia twórcze. Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci.
11.15 – 11.30 Czynności samoobsługowo-gospodarcze. Przygotowanie do posiłku.
11.30 – 12.00 Obiad.
godz.
|
dzieci młodsze |
godz. |
dzieci starsze |
12.00 - 14.15 |
Odpoczynek –leżakowanie (słuchanie bajek literackich i muzycznych.)
|
12.00-13.45 |
Relaksacja i wizualizacja. Słuchanie bajek literackich i muzycznych. Pobyt na świeżym powietrzu. Zajęcia twórcze - praca zespołowa i indywidualna. Realizacja programów innowacyjnych opracowanych przez nauczycieli. Zabawy z inicjatywy dzieci. |
14.15 - 14.30 |
Czynności samoobsługowe, porządkowo-gospodarcze i higieniczne |
13.45- 14.00 |
Czynności samoobsługowe, porządkowo-gospodarcze i higieniczne |
14.30 - 14.45 |
Podwieczorek. |
14.00- 14.15 |
Podwieczorek. |
14.15/14.45 – 17.00 Zabawy zorganizowane lub dowolne. Indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno kompensacyjna. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Kontakty indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.
KONCEPCJA PRACY MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 20 W KATOWICACH
NASZE PRZEDSZKOLE DBA O WSZECHSTRONNY ROZWÓJ DZIECI W KLIMACIE BEZPIECZEŃSTWA, ŻYCZLIWOŚCI I AKCEPTACJ
DZIECI NABYWAJĄ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI poprzez:
1. Udział w zajęciach dydaktycznych dostosowanych do możliwości i zainteresowań dzieci
2. Udział w wycieczkach
3. Udział w warsztatach:
· plastycznych
· teatralnych
· muzycznych
· przyrodniczych
· kulinarnych
4. Spotkaniach z ciekawymi
ludźmi: górnik, zespół folklorystyczny, leśnik,
strażacy, muzycy, aktorzy, policjant,
pielęgniarka, ratownik medyczny
5. Uczestnictwo w imprezach kulturalnych:
· comiesięczne teatrzyki w przedszkolu
· wyjścia do teatru
· wyjścia do kina
· wyjścia do Muzeum Śląskiego
· comiesięczne koncerty muzyczne
6. Udział w programach i projektach edukacyjnych:
- Ogród ostoja zwierząt
- Herliczek;
- Święto drzewa
- Sprzątanie Świata
- Zabawy badawcze i dowolne w ogrodzie edukacyjnym
- Techniki Freineta
- Projekt "Mniszek lekarski"
- Projekt "Mamo, tato wolę wodę"
- Program „Czyste Powietrze Zdrowe Pokolenia”
DZIECI UCZĄ SIĘ AKCEPTACJI SIEBIE I INNYCH ORAZ DBAŁOŚCI O BEZPIECZEŃSTWO poprzez:
1. Codzienne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zajęć, zabaw i wyjść
2. Codzienny trening samodzielności w samoobsłudze
3. Kodeks grupy
4. Codzienne zabawy ruchowe w sali i w ogrodzie przedszkolnym
5. Udział w programach: Czyste powietrze wokół nas; Hej zabawo; Zdrowy przedszkolak
6. Udział w zajęciach metodami: W.Scherbone; Pedagogiki Zabawy
7. Udział w warsztatach:Pierwsza pomoc,Bezpieczny przedszkolak
DZIECI PREZENTUJĄ SIĘ W ŚRODOWISKU
1.W przedszkolu:
- Spotkanie z Jesienią
- Występy z okazji Dnia babci i dziadka
- Występy z okazji Dnia mamy i taty
- Pożegnanieprzedszkola
- Bal karnawałowy
- Spotkanie przy opłatku
- Konkurs matematyczny
- Kiermasze
2.Poza przedszkolem:
- Spotkanie Barbórkowe w Domu Kultury
- Jasełka w kościele
- Dzień Dziecka w WSP
4.Udział w konkursach:
- plastycznych
- muzycznych
- tanecznych
- teatralnych
NASI PARTNERZY W WYCHOWANIU
RODZICE:
1. Przepływ informacji:
· strona internetowa, zebrania, biuletyn, skrzynka sugestii, tablica informacyjna,
konsultacje, kronika przedszkolna
2. Udział rodziców:
· zajęciach otwartych, wycieczkach, uroczystościach, imprezach przedszkolnych
3. Współudział w przygotowaniu imprez
4. Współudział w łagodzeniu ujemnych skutków adaptacji:
· zebranie z rodzicami, dni otwarte
5. Wzbogacanie bazy przedszkolnej przez dostarczanie artykułów papierniczych, plastycznych, zabawek
6. Udział w akcjach:
· zbiórka zakrętek, makulatury, baterii,
· zbiórka karmy dla zwierząt z Leśnego Pogotowia
· "Okruszek dla ptaka nieboraka", "Pełny karmnik" dokarmianie ptaków
· "Każdy ptaszek ma swój domek" – wieszanie budek lęgowych
ŚRODOWISKO:
1. współpraca z Miejską Biblioteką na ul. Wajdy
2. współpraca z Domami Kultury na Koszutce i Bogucicach
3. współpraca z nadleśnictwem
4. współpraca z Kościołem św. Szczepana
5. współpraca z WSP
6. współpraca z RTPD ( Rudzkie Towarzystwo Przyjaciół Drzew)
7. współpraca ze szkołami 62 i 13
8. współpraca z przedszkolami 22, 45, 49, 2,
9. współpraca z Leśnym Pogotowiem w Mikołowie
10. współpraca z MOPS Katowice
11. współpraca ze Strażą Pożarną w Katowicach
12. współpraca z Policją
13. współpraca z Liceum Ogólnokształcącym nr4 w Katowicach
14. współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr5
15. współpraca z Śląską Grupą Wojewódzką Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji IPA